Veel schepen hebben een elektrisch systeem met drijvende aarde/grond. Dit betekent dat de min op de 24vdc mogelijk niet hetzelfde potentieel heeft als de grond (romp) van het schip. De regelgeving vereist het doorbreken van de zekeringen van + en - om de stroom in het circuit te elimineren. Het gebruik van elektronische belastingsbewaking/zekering vermindert het risico van storingen in uw regelsysteem, b.v. overbelasting veroorzaakt door defecte componenten/verbruikers aan het eind van de kabel of kortsluiting veroorzaakt door gebroken of beschadigde kabel.
Een risico dat je kunt vermijden door maxGUARD te gebruiken is een overstroom die de capaciteit van een switchmode energie-voorziening overschrijdt: de dc-spanning zal dalen door de interne beveiliging in de energie-voorziening. Je kunt ook de lange of kleine dwars-kabels tussen de zekering en de verbruiker in het systeem loskoppelen wanneer een trage remzekering de hele DC-spanning kan verlagen. In beide gevallen kan het besturingssysteem zijn vermogen verliezen voor een periode van meer dan 20 ms (regelgeving) en uitschakelen.
maxGUARD is eenvoudig schaalbaar door de modulariteit en is snel aan te sluiten op gekleurde dwarsverbindingen.
Als je wilt breken naar plus en de min om er zeker van te zijn dat de defecte draad van het component volledig losgekoppeld is, raden wij je aan de 2-polige versie van de maxGUARD te gebruiken.
Voorafgaand aan het gebruik van maxGUARD, gebruikte Rolls-Royce Bergen Diesel een 1-polige zekering in combinatie met 1 relais per last die aan elkaar was gekoppeld om een 2-polige oplossing te creëren. Nadat ze maxGUARD zijn gaan gebruiken, besparen ze nu veel tijd voor de bedrading en ook voor het bestelproces van de componenten van hun systeem. Om nog meer tijd te besparen, bestelde de klant een volledige montage van de maxGUARD voor al hun toepassingen.