Onderwerp: Verandering als katalysator om de distributiebusiness te stimuleren en de steeds veranderende markteisen te beheersen met een pioniersmentaliteit, een flexibel portfolio en services.
Leestijd 3 minuten
Roger Kroon, Vice President Global Distribution Management
Ik leid het Global Distribution Management bij Weidmüller. Mijn team van toegewijde distributie-experts en ik zijn op een missie om langdurige en wederzijds waardevolle partnerschappen met onze distributeurs aan te gaan en echte toegevoegde waarde voor onze klanten te creëren.
Eerlijk gezegd, “verandering”is waarschijnlijk niet waar de meeste mensen graag aan denken als ze op een maandagochtend wakker worden Ik zit sinds eind jaren '90 in de industrie en laat me je iets vertellen: Verandering is altijd aan mijn zijde geweest.
Toen ik iets meer dan een jaar geleden de verantwoordelijkheid voor de wereldwijde distributie van Weidmüller overnam, werd ik opnieuw geconfronteerd met een overvloed aan veranderingen. Niet alleen wat betreft mijn eigen positie. Belangrijker nog: de nieuwe zakenpartners en het fantastische verkoopteam voor de distributie bij Weidmüller waar ik nu mee zou samenwerken.
Als ik terugdenk aan de afgelopen 14 maanden, kan ik zeggen dat de veranderingen mij in staat hebben gesteld om veel nieuwe, sterke persoonlijke connecties te maken.Verandering is mijn constante metgezel die me laat zien hoe ik van elke nieuwe uitdaging kan genieten.
Door het lezen van de vakpers, maar vooral in gesprekken met onze partners, wordt mij één ding steeds weer duidelijk: constante verandering is het nieuwe normaal De technologische vooruitgang verandert de verwachtingen van de eindklanten ten aanzien van de industriële groothandel. Voor ons betekent dit: Een breed portfolio met de nieuwste innovaties is niet voldoende.Deskundig advies over het bevorderen van nieuwe technologieën en de de opleiding van installateurs tot "oplossingsexperts" is een vereiste.
Maar nu de technologie steeds meer onderling verbonden en complexer wordt, zijn eenvoudige oplossingen moeilijk te vinden. Dus daarom mijn tip: probeer het niet alleen te doen! Om een eersteklas klantenservice te bieden en succesvol te blijven, vertrouwen op het juiste netwerk van partners en laat uw partnerschap voortbouwen op de sterke punten van de ander.
Mijn team en ik hebben ons tot doel gesteld om voordelen te verbinden van onze verkooppartners met die van Weidmüller om te zorgen voor langdurige en wederzijds voordelige partnerschappen en om samen te brengen wat werkt en wat belangrijk is.
In tijden van Corona, en op de lange termijn op technologisch niveau met het industriële IoT, en de toenemende automatisering en digitalisering - zijn pioniersgeest en flexibiliteit nodig om alle uitdagingen onder de knie te krijgen! In mijn zoektocht naar oplossingen voor de toekomst heb ik geleerd dat een blik in het verleden een grote bron van inspiratie kan zijn.
Het verleden van Weidmüller is het bewijs dat pioniersgeest en drang naar innovatie diep geworteld in ons bedrijfs-DNA zit: te beginnen met de eerste kunststof geïsoleerde aansluitklemmen en gereedschapsklassiekers zoals STRIPAX, tot de uitbreiding van ons portfolio naar meer dan 30.000 verkoopbare producten en meer dan 40 innovaties per jaar. In de afgelopen 70 jaar zijn we geëvolueerd van baanbrekende aansluitklemmen naar een innovatief industrieel IoT. Onze vernieuwende geest schept vertrouwen bij onze verkooppartners. En draagt bij aan het beheersen van nieuwe uitdagingen in de komende jaren.
Het beheersen van een taak op wereldwijde schaal is een enorme uitdaging. Een nog grotere uitdaging is om op dit niveau veranderingen teweeg te brengen. Bij Weidmüller heb ik het geluk dat ik een zeer toegewijd verkoopteam heb dat zijn lokale markten kent en weet wat onze distributeurs drijft.
Om te focussen op diensten die toegevoegde waarde creëren voor onze partners, ga ik buiten mijn comfortzone werken! De intensieve uitwisseling van kennis over het gebruik van nieuwe technologieën, tot en met het gezamenlijk advies aan de eindklant en de ontwikkeling van individuele klantoplossingen heeft mij immers doen beseffen dat het onze kracht is , om te werken in een markt die gekenmerkt wordt door constante verandering.
Ons doel is om het hele pakket te leveren aan onze distributiepartners: Enerzijds voorzien wij hen van beproefde en toekomstbestendige producten. Anderzijds geven we hen inzicht in onze technologie- en oplossingsontwikkelingen en stimuleren we een open dialoog om onszelf te verbeteren en voorbereid te zijn op nieuwe uitdagingen.
Eén ding is dus zeker: Uitdagingen direct aangaan en ervoor zorgen dat we alle gebieden kunnen dekken, van producten tot innovatieve oplossingen en diensten, maakt ons een betere partner voor onze distributeurs!
Tot slot: Het spelen met elkaars sterke punten in sterke samenwerkingsverbanden maakt ons aantrekkelijker voor eindklanten en installateurs. Uiteindelijk betekent dat: in tijden van verandering, op het "geheel" focussen weerspiegelt positief in de "verkoop".
Roger Kroon